Wanneer je een cursus aanklikt en er gebeurt niets, heeft dat meestal te maken met het feit dat je pop-upblokkering hebt ingeschakeld in je browser. Hoe je dat uitschakelt, verschilt per browser. We laten je hier de werkwijze zien voor Chrome, Firefox, Edge en Safari.
Chrome
Open Chrome en ga rechtsboven naar de drie verticale puntjes. Open Instellingen, ga naar Privacy en beveiliging en dan naar Site-instellingen. Kies hier onder Pop-ups en omleidingen voor Sites kunnen pop-ups sturen en omleidingen gebruiken.
Firefox
Open Firefox, klik op de menuknop (drie liggende streepjes), klik op Instellingen en daarna op Privacy & Beveiliging. Haal onder de sectie Toestemmingen het vinkje weg naast Pop-upvensters blokkeren. Hiermee schakel je de pop-upblokkering helemaal uit.
Edge
Open Edge, klik op de menuknop (drie horizontale puntjes) en kies Instellingen. Ga in de balk links naar Cookies en site machtigingen. Scrol tot ongeveer halverwege, totdat je uitkomt bij Pop-ups en omleidingen. Zet de schuif achter Blokkeren (aanbevolen) op uit.
Safari
Kies in de app Safari Voorkeuren en klik daarna op Websites. Klik links op Pop-upvensters. In het venstermenu klik je op Bij bezoeken van andere websites op Sta toe.
Tip:
Voor alle browsers is het ook mogelijk om alleen voor bepaalde sites een blokkering toe te passen of op te heffen. De optie daarvoor vind je op dezelfde plek waar je ook de algemene instellingen van de pop-up regelt. Voor Safari werkt dat bijvoorbeeld als volgt:
- Ga naar Voorkeuren, Pop-upvensters. Stel in voor Zoomacademy.nl <https://zoomacademy.nl/> Sta toe (in plaats van Blokkeer).
Lukt het nog steeds niet? Stuur een e-mail naar klantenservice@reshift.nl. Vermeld in de onderwerpregel ‘Kan cursus niet openen'. We kijken dan samen of we het probleem voor je kunnen oplossen. Je kunt de klantenservice ook telefonisch bereiken van maandag tot en met donderdag tussen 09.00 en 12.00 uur op telefoonnummer 023 536 44 01.